polis xde keperimanusian

asslamualaikum u all

nk kongsi cerita ni mlm td kn de polis bt operasi kt drian brong (Kpg aku 2)...berkeliaran mat rempit lari..last2 mat rempit lari dkat kwasan umah aku n yg paling menakutkan mat rempit sembunyi kt tepi umh aku..dh ler kwsan 2 gelap..2 mnit kmdian de polis berenti dpan umh aku(2 buah kereta peronda n 2 buah moto)..aku terus buka pn2 mmang berdebar gila r...igtkan adik aku yg lari drpd polis terus aku suwuh capiq pggil mak aku...perasaan  aku masa 2 hnya tuhan jew yg thu...tp smpt lg aku bt2 tnye kt polis.. kenapa cik?? tp die bt x thu jew kurang asm tol ler polis 2..polis 2 cri mat rempit belakang umah aku ngn lampu suluh smpai dpt akhirnya jumpa sowg budak...yg lain dpt lari..dpt jew terus dia sepak terajang budak 2 smpai aku nk tgk muka pun x leh tgk tubuh badan cm adik aku..tut2 aku tgk moto ex5 colour merah...lagi lah berdebar yelah adik aku pakai moto ex5 colour merah..cpt2 aku tgk nbr plat TBA /@#%..owh lega aku bkn moto adik aku...budak 2 polis bawa kt mne aku pun x thu..aku pun col adik aku...alhamdulillah die selamat..aku dh pesan kt die jgn balik lagi..kan x psal2 polis 2 silap org..lagi 1 adik aku mne de lesen moto..harp L jew tp x letak stiker L pun..pas2 aku dgr bunyi moto igtkan adik aku balik tp de lagi budak 2 org yg lari dr polis..budak2 tu sembunyi kt tepi umh aku..mak aku buka tingkat, tgk muka budak 2 pucat lesi coz takut lari drpd polis..mak aku bg thu budak2 tu jgn duk c2 tkut polis dtg lagi coz td dh de budak kena tgkap..pas2 budak2 jwb x thu nk lari mne..mak aku tunjuk jalan..rmai org igt kt depan umah aku jalan mati pdahal de jalan kmpung kt c2..bukan jalan tar tp jalan batu jew..budak2 tu start mto terus lari ikut jalan 2..mata aku nim mmang xleh tdo dh selagi adik aku x balik..tgh ckp2 ngn adik2 aku..tba2 trdgr sore org.aku p mengintai tgk2 kwan budak yg kena tgkap td.die yg bagi thu.aku ckp lh xleh duk cni t polis dtg balik cari die...pas2 die mtk tlg nk masuk lam umah..aku x smpai hti...tp bila fikir balik..kalo polis thu aku n fmliy subahat sembunyikan suspek lagi teruk kena...xmo ambil risiko..pas2 bg thu die dpan sana de jalan...die ckp die p tp x jmpa jalan..so die patah balik smbunyi kt umah aku..pas2 mak aku ckp mtk maaf byk xleh nk tlg bkn xmo tlg..terus aku masuk lam umah..hrp2 budak 2 faham lah yew..pas2 dlm brapa2 minit aku dgr bunyi moto lagi..aku buka tingkap..aku tgk moto cm kenal jew...upa2nya die budak yg kena tgkap n sepak terajang ngn polis td..die dtg semula coz nk ambik helmet n selipar kwn die...so aku pun pea lagi bt2 bz lah tnya apa kes td..die ckp die lari drpd polis sja2 jew..lesen roctex semua ckp lengkap..igktkn dpt lari..last2 kena tgkap gak..tp polis x leh wt pape..coz die de lesen..so die dapat surat cinta jelah drpd abg polis coz lari drpd polis..ermm cari penyakit tol budak 2 bawu 19 thun xpasal2 dpt sepak terajang n surat cinta...aku n famly rsa lega n brsyukur coz bdak 2 lepas drpd polis kalo x almklum jelah masuk lokap lg teruk kena dera ngn polis2 tu..bkn de keperimanusian pun..adik aku plak selamat smpai umh..tp mmang kesian r tgk budak 2 kena sepak terajang...sdap2 die jew sepak ank org kn slma ni tgk lam tv jew mlm baru tgk depan mata sndri...teruk tol polis nim pttlah abah aku anti sgt ngn polis n x suka aku kawin ngn polis huhuhu

No comments: