BeRuBaH JaWaTan

Asslamualaikum u all..........

U all dh tgk tajuk N3 msti dh thu kn pea yg aku nk cite huhu...bawu2 nim bos aku pggil aku masuk lam bilik die...brdebar jgak aku nim (control ok!!)..ye lah mne thu kot aku de bt silap tnpa aku sedari kn2..kita ni kn hnya manusia biasa...semua pnah bt silap ye ke tdak (pndai2 jew aku ni kn)...so xnk pnjgkn cite aku bt dialog tuk u all smua..antra aku ngn my big bos******

(A – aku, B – Bos)

B : Ja mai masuk blik i jap
A : ok (dgn hti yg bdebar u all)
B : Ja..u dh brapa lama keje cni??
A : ermmm...kalo x slap lah dh setahun kot...nape Apeng (nme bos aku,,cina ok)
B : thu pun...msti u dh thu selok belok mengenai company ni kn...i cdangkan nk letak u dlm  dpartment sell...
A : Hah dpartment sell...xnk lh apeng..ja suka keje cm nim...jmpa owg luar..pas 2 angkt tel..x tnsion..keje pun x byk..
B : u kn thu dptment sell nk pkai owg...so i nk offer kn tuk u...lgpun smpai bila u nk duk luar jd reception..agkat telefon..i nk staf i kt sni sntiasa maju ke dpan...so itu pasal i nk bg pluang kt u...
A : ye lah apeng nti ja cba ok...bgi msa tuk ja pk..
B : i xmo cba2 ok..i nk u blajar dri skrang..i xmo staff i jd  mcm tnam padi kt swah ok..xnk berusha maju ke dpan...lgpun i tgk u de potensi...kalo ambik owg luar byk plak yg nk keje ajar..kn slama ni u byk bt keje tuk departmnt sell...n kalo u de kwan nk keje bleh hntar resume untuk gntikan u...kalo laki ok jgak..sje nk bt pmbaharuan kn..(dgn muka snyum)
A : ok apeng...ja trma twaran apeng..(dgn rse brt hati huhuhu)

Bkan pea u all...aku xmo duk departmnt sell coz aku ni ska bt keje main2 (bkn malas ok).lagpun aku tgk dprtment byk gila keje..bt report dgn claim lg failing fuh byk keje siot..pas 2 kalo pmbeli tnye apa2 pasal rumah..aku nk jwb apa.cm ne aku nk hndle.aku lgsung x thu apa2//..ksong jew dlm kpala otak aku nim..dh ler lembab huhu (ktuk dri sndri xpe kn x dsa)...

Tp kn u all...yg paling aku cedih kalo aku tkr jawatan aku xleh nk main FB n Blog uwaaaaaa.....(srius ok bkn rekaan smata2)...Yo lah xkn owg sbuk2 bt keje aku lak sbk2 nk main internet kn (nk mampus!!!)..lgpun keje kt dpartmnt sell xpnah hbis..kalo xde keje cm ne nk masuk duit kn...alamaknye x bbayar lah gaji hahaha...

Xpelah kn mybe rezeki aku kot..allah dh bagi 2 x reti2 nk bersyukur ye x??? (pjuk hati sndri)..slagi aku mmpu aku akan terus brusaha...hrp2 k.wani sbgai ketua aku x  fedup nk mgajar bdak lembab tp ckp byk cm aku ni..kalo nk mrah sgt pun smpan dlm hati ok (ewah2 sdap2 aku jew kn haha)...Cayokkkkk Eja Ganu.....


nie lah tmpat aku dlu sbgai budak kaunter depan...sayamm gile nk tggal...best siot duk luar nim...xde owg nk kaco pun,,,ari2 aku layan prasaan syok sndri hahaha
 

zZzzzzz...layan jew...wssalam












No comments: