AnGiN aHmAr

Asslamualaikum u all..

hari apa erk aku lpa da..(hehehe asyik lpe jew kn).. aku n staf2 kt tmpt aku p mnziarah or melawat salah seorang staf kt tmpat aku keje...die sakit terkena angin ahmar..kalo u all nk thu angin ahmar atau lebih dikenali sebagai ‘strok’ merupakan penyakit pembunuh nombor tiga di dunia selepas kanser dan jantung. Setiap orang sama ada yang sudah berumur atau yang masih muda berisiko mendapat penyakit ini terutama bagi mereka yang gemar mengambil makanan berlemak dan narkotik.

Dalam ilmu perubatan moden, angin ahmar dikatakan terjadi apabila pembunuh darah di dalam otak dihalang atau disumbat sama ada separuh atau sepenuhnya oleh darah beku yang terbentuk pada mendapan lemak di dalam dinding pembuluh darah yang mengehadkan dan seterusnya memutuskan peredaran darah ke bahagian otak. Terputusnya pengaliran darah ke bahagian otak mengakibatkan kehilangan fungsi bahagian tubuh yang diatur oleh bahagian otak yang terkena angin ahmar. Biasanya pesakit angin ahmar sukar dipulihkan. Sekalipun terdapat rawatan sokongan dan ubat tertentu, namun ia hanyalah untuk mengelakkan kerosakan otak yang lebih meluas dan teruk...kalo u all nk thu lebih lnjut lebih baik u all search kt GOOGLE erkk.


pakcik ni lh staf kt tmpt keje aku yg terkena angin ahmar tu...nme die Cik Kuteh..die keje sbagai drebar lori kt opiz aku..dh lme dh kalo x slap aku lh 23 tahun kot...x smpai hti aku nk tgk muka die u all...sedih sgt2...dgr2 cite keadaan die makin teruk..skrg nim die dh di masukkan ke dlam wad..


yg ni lak isteri n ank Cik Kuteh...diaorg ckap pakcik Kuteh ni terkena angin ahmar time die nk solat Subuh..tp sebelum kena xde sakit2 apa2 pun..dh nk wt cm ne dh kehendak DIA kn so kita sabar jelah..tp nasb baik x kena time die bawak lori...lg teruk risikonya kn2....huhuhu


time we all dtg mlawat 2..anak Cik Kuteh hidangkan air sirap bandung n biskut kacang..owg lain lngsung x sntuh biskut  kacang malu kew kenyang aku pun x thu..tp aku lak lngsung xde kemaluan ambik biskut 2 n then makang hehehe..aku mkn skit jew u all jgn salah fham lak..


ni lh antara ataf yg dtg mlawat hari 2...rmai lg tau tp aku x smpt nk snap nti pe lak owg ckp kn..x kena tmpat nk snap pic..pic ni pun aku ambik curi2 hehe,,,jahat ke aku nim xde lah kn aku just nk kongsi ngn u all jew..anyway aku hrap u all sma2 dgn aku tlg doa tuk Cik Kuteh erk...moga2 die cepat sembuh...amin!!!

ZZzzzZZ...layan jew wsslamm



No comments: