aKhIrNyA!!!!!!!


Assalamualaikum u all....

Alahamdulillah...aku berjaya dlam interview kelmarin...thankkss u all, nim msti berkat doa u all kn..rasa cam x pcaya lak aku dapat keje nim..rse brsyukur sgt2..akhirnya allah makbulkan doa aku hihihi..kalo u all nk thu kn time aku nk pergi interview kelmarin aku rse cm nerves sgt2..mcm xleh nk pk dh..lgsung x prepare apa2..dh ler time nk pergi tu aku mntak tlg mak tmankan..hehe malu..nsb baik mak aku sudi hntar n temankn aku p interview (baik mak aku kn..) coz die thu ank die nim penakut skit...nk p mne2 msti kena teman..takut apa entah pun aku x thu mcm ler de harimau kn haha(kantoi aku)


Dlam surat tawaran temuduga die swuh aku dtg kol 8 pg bertempat di  Pustakawan Negeri Terengganu..tp aku nim lak gatal trun rumah kul 8 xpasal2 aku lewat 15 minit (dekat jew ngn umah aku)..dh 2 bla aku smpai sana tgk cm xde owg jew (dgn bangga igkan dtg awl skali)..upanya2 aku yg last..owg lain dh masuk dewan tgh duk mengisi borang...tuhan saje yg thu malu gila aku time 2 yolh dtg lewat xpasal2 jd tumpu org lak..yg aku ni plak  apa lg control macho lh haha opsss!! silap ler control ayu lh kn2..


So aku cepat2 isi borang coz skjap lg ada exam..kalo u all nk thu aku ni pemalas skit bab2 mengisi borang (bukan tulisan aku x cntik ok sila faham btol2) bukan pea u all..mcm2 die tnya kt dlm borg 2 kn..byak lak nk kena di isi..aku nim kalo bab mncri jawatan kosong senang sgt lah aku just search jew kt GOOGLE 2 snang cerita..tp bla dh print Borang Jawatan Ksong aku smpan lak bt perhiasan dlm fail..alasanye mlas nk mengisi borang...u all ado ke cm 2...xdo kn aku jew yg pndai2 hahaha

So nk jdikan cerita aku isi borang  yg penting2 ajew..pas2 aku terus kasi kt pegawai yg bertugas..2 minit kemudian untuk sesi prtama we all di beri kertas soalan utk di jawab..aku ni dh mula panik coz otak aku nim dh lama x servis..plak 2 byak soalan kira2 lg aku rse cm nk fengsan (tp x jd coz rmai owg hihi).dh ler aku paling x ska matematik..dlu time sek ckgu mat mngajar dlm kelas keje aku tdo jew..mcm mne aku nk dpt ilmu kn (tlg jgn jd cm aku OK,,nti u all menyesal).so aku jwb jew mne yg aku thu...salah ke tdak aku pun x pasti dh ler die bagi masa 45 minit jew..aku brserah pada takdir...

Time nk masuk sesi ke2 lak..we all akan di interview oleh 3 org pegawai yg bertugas..xsgka lak aku termsuk dlm group yg pertama (haha pdahal dtg paling lewat)..aku nerves gile time 2..nsb baik apa yg die tnya aku boleh jwb dgn pntas (sila percaya ok)..so dlm masa 20 minit gak diaorg terjah aku...fuhh!! siap tnye lg aku dh kwin blom haha..nsb baik pegawai yg tua2 kalo muda + macho dh aku goda hahaha...

Hbis interview diaorg swuh aku tggu ½ jam coz nk bgi thu result sama ada aku dpt kew x..bgus gak die bt cm 2 kn xler aku tertggu2 surat jawapan dri die..mcm mnunggu bulan jatuh ke riba (ewah2 bermadah2 lak aku nim..sila muntah)...

So akhirnya aku dpt..terus kasi thu kt mak..tp kn mak cm berat hati jew nk kasi aku keje jauh..mybe mak x percaya kt aku kot...yo lah aku ni kn berjiwa kacau sikit hehehe...mak jgnlh rsau ank mak ni pndai jg dri..kalo mak sedih ank mak nim lg sedih huhuhu (ckp dl hati jew haha)..

  
Pas2 aku terang elok2 kt mak..akhirnya mak aku bersetuju dn aku akan p kursus kat taiping perak 22/5 smpai 27/5..pas2 bawu aku akn thu kt negeri mna diaorg akn cmpak aku huhuhu..hrp2 x lah jauh sgt kn..

ZzzzZZZz...layan jew..wssalmm

No comments: